Minikonfirmand

Hvad er minikonfirmand?

Minikonfirmand er for alle børn i 3. klasse, der kan lide at lege, synge og snakke i gode, trygge rammer.
Vores kirke- kulturmedarbejder Tine står for undervisningen og kirkens præster Camilla og Erik vil også deltage. Vi skal vi se kirkens hemmelige steder, høre om præstekjolen, døbefonden, alteret og meget mere.

Glade og kreative minikonfirmander året 2022.

Kreative minikonfirmander 2022

Hvornår foregår det?

Næste minikonfirmandhold begynder tirsdag den 24. september 2024.
Derefter mødes vi hver tirsdag kl. 14.30-16.30 (undtagen i efterårsferien)
Børnene bliver hentet i deres fritidsordning.
Sidste gang er den 10. december.
Forløbet afsluttes ved luciagudstjenesten søndag den 15. december , hvor minikonfirmanderne går luciaoptog.

Hvor?

Adventskirken, Sallingvej 90, 2720 Vanløse - i krydset ved Sallingvej og Bellahøjvej.

Tilmelding?

Udfyld tilmeldingsformularen ved at trykke her.

Hvorfor skal man gå til minikonfirmand?

Der er mange gode grunde til at gå til minikonfirmand. For mange børn kan det være et åndehul i hverdagen, hvor der er skabt gode rammer for fordybelse og leg uden at børnene skal præstere - de skal bare være! Minikonfirmand er også en god mulighed for at reflektere over nogle af livets store spørgsmål i lyset af kristendommen. Det kan være tanker om næstekærlighed, tro, død, venskab, sorg og håb. Sidst men ikke mindst er minikonfirmand et godt sted at danne nye relationer til andre børn, og til voksne, som har god tid til at lege, lytte og være nærværende.

Har du spørgsmål, må du endelig skrive eller ringe til kirke- og kulturmedarbejder Tine Matthews29 25 68 31 eller tma@km.dk

Vi spurgte vores søde minikonfirmander om, hvad det har betydet for dem, at gå til minikonfirmand i Adventskirken. Se videoen med dem her: